Sunday, February 10, 2008

Lysten driver værket

Tja.... Tiden og motivationen til at male har været nedadgående det sidste års tid. Det til trods for at jeg lavede to udstillinger i 2007. Måske skulle jeg kaste mig over noget helt andet (svæveflyvning eller poker?) - og deaktivere bloggen m. malerier. For hvad er nytten af siden når der sjældent sker noget nyt?

Måske skulle jeg leje et lagerrum. Et ok ventileret lagerrum kan lejes for 1200 kr. pr. år forudbetalt. Hvorfor så det? Jo tanken var at få alle malerierne ud af synsfeltet... måske nogle tomme vægge kunne være en igangsætter for lysten til at male. En tom overflade kan jo friste til lidt af hvert - bare kig dig omkring i din by.





En ting er sikkert. At male for at nå et mål om at skabe x antal malerier man er tilfreds med gider jeg sgu ikke! Det skal 100 % være lysten som driver værket. Det er jo for helvede heldigvis ikke malerierne jeg skal leve af! Det har heller aldrig været ambitionen.... bare sådan en fritidsinteresse..... du ved. På samme måde er det jo med det fag jeg har valgt. Det er sgu da lige meget hvor mange bøger jeg læser. At læse bøger er ikke en skal beskæftigelse... men snarere en hobby der af og til har moret mig de sidste 20 år. Mit job er mere at finde det folk har brug - og det behøver man ikke være en bogorm for.

Tja. Men en smule fik jeg faktisk malet forleden.... fordi jeg havde lyst.

2 comments:

Anonymous said...

I want not approve on it. I regard as precise post. Specially the appellation attracted me to read the unscathed story.

Anonymous said...

Good fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.